חופשה קצרה בנורמנדי

קפיצה קטנה לנורמנדי ולפריס

לקחנו כמה ימי חופש לצורך קפיצה קטנה לפריס לכבוד הופעה של אלטון גון הענק.

מכיוון שבפריס ביקרנו כבר כמה פעמים, החלטנו לשלב שלושה ימים בנורמנדי

יום 1

טיסה לפריס, השכרת הרכב ויציאה לכיוון אטרטאט. הגענו בשעות אחר הצהריים. לאורך קו החוף של העיירה, צוקים מדהימים.

הצוקים הלבנים, הזקופים והגבוהים בהקו לאור השמש הרכב של שעות אחר הצהריים, האזור היה כל כך רגוע ושקט וחוץ מאדוות הגלים לא נשמעו קולות רקע. התיירים כנראה נסעו כבר.

אטרטאט הייתה פעם עיירת דייגים מקסימה, כיום ניתן למצוא בעיירה עצמה כמה מסעדות ובתי קפה נחמדים והתחושה אינה של עיירת תיירות. טיילנו על השביל לאורך המצוק בין הצוקים. צילמנו המון, מכל זווית אפשרית, את הצוקים, את הים, את השקיעה, פרחים, ציפרים. התמונות שצרפתי מדברות בעד עצמן.

אטרטאט

לאחר ארוחת ערב על החוף (טייק אווי מאחת המסעדות) יצאנו לכיוון אונפלר.

לינה באונפלר.

יום 2

השכמנו קום לשוטט בעיירה. העיירה הייתה מנומנמת והיחידים שהסתובבו בחוץ היו אנחנו והאופים. ריח המאפיות עשה לנו הרבה חשק, ואכן טעמנו לא מעט בבוקר זה.

העיירה מקסימה, סמטאות, רחובות ציוריים, חנויות קטנות ומקסימות, בתי קפה ומאפיות, נמל רומנטי וקסום. אם היה לנו קצת יותר זמן, היינו נשארים ללילה נוסף. בינתיים קבלו טעימה ממה שאנחנו טעמנו.

אונפלר

בסביבות 1100 יצאנו מאונפלר לכיוון מונט סאן מישל כדי להגיע בזמן לראות את השפל והגאות. הדרך הייתה פשוט מקסימה. הכל ירוק. אמנם נסענו רוב הזמן בדרך ראשית, אך מידי פעם הוויז לקח אותנו בדרכים צדדיות, בין עיירות ציוריות. היה מקסים.

מונט סאן מישל

את הרכב מחנים במגרש חניה גדול שממנו יוצא שאטל כל כמה דקות לכיוון מונט סן מישל. הגענו בשעות השפל, טיילנו בתוך מה שתוך כמה שעות יהפך לים.

האי עצמו, אמנם עמוס בתיירים, אך האוירה בו נינוחה ורגועה. כולם נרגשים, תופסים מקום לצפיה בגאות שתגיע.

מונט סן מישל

למי שלא מכיר, פעמיים ביום הופך האי לחלק מהיבשה עקב תופעה קיצונית של שפל המאפיינת את האזור כולו. כאשר בגאות מוקף האי מכל צדדיו במים. על האי בנוי מנזר שבולט ממרחקים ונותן לאי נופך מסתורי. שעות הגאות והשפל מפורסמים באתר של האי.

לקראת שעות הערב הגענו לחוף אומהה, שהוא אחד מחמשת חופי הפלישה של בעלות הברית ב 6.6.44. בחוף אנדרטה, שרידי מזח, ודגלי בעלות הברית. השקט, החוף, מזג האויר, הכניסו אותנו למחשבות על האנשים שלחמו שם על החוייה הקשה, ועל המשמעות של פעולתם ברמה האישית והעולמית.

לינה באזור אומהה.

חוף אומהה

יום 3

את היום התחלנו בבית הקברות האמריקאי ב - Colleville-sur-Mer בכניסה מוזאון שמספר את סיפור הפלישה. הקצו כשעתיים למוזאון.

ביציאה מהמוזאון נמצא בית הקברות, צופה לים, אל חופי הפלישה. שוטטו קצת, אפשר למצוא בתוך המקום הגדול הזה גם מצבות של חיילים יהודים, מגן דויד במקום צלב. המקום מטופח. מידי פעם מגיעים אנשים ועורכים טקסים פרטיים מול אחת המצבות.

מוזאון ב - Colleville-sur-Mer

משם המשכנו לעיירה המקסימה Port-en-Bessin-Huppain החוף של העיירה מתאפיין בכמויות אדירות של צדפים ענקיים. ניתן למצוא צדפים ייחודיים במיוחד בשעות השפל. שוטטנו על החוף, צלמנו צדפים ונוף. היה מדהים. בעיירה מסעדות נחמדות צופות לחוף, שווה לאכול באחת מהן.

בהמשך היום ובדרך צפונה עצרנו בארומאנש, אתר משמעותי בפלישה. ניתן להבחין מהחוף בגושי בטון ענקיים המבצבצים מהמים. גושים אילו הינם חלק משובר הגלים שנבנה כדי לאפשר נמל שיאפשר לכוחות להגיע ולפרוק את הציוד.

בעיירה המון דוכני אוכל וחוף רחב. בעיירה יש קולנוע 360 שמספר את סיפור הפלישה. אנחנו לא ממליצים על הסרט שלדעתנו לא המחיש טוב את הפלישה ומה שקדם לה.

בדרכינו לפריס, לקח אותנו הוויז דרך שדות, כפרים קטנים ורחובות צרים. היה כל כך יפה.

בלילה הגענו לפריס.

בדרכינו לפריס, לקח אותנו הוויז דרך שדות, כפרים קטנים ורחובות צרים

יום 4

את היום הקדשנו לשיטוט באזור רובע המארה, מרכז פומפידו, שוק הילדים האדומים, אזור לה אל, פלה רויאל ועד לכיכר הקונקורד. בכל פינה אפשר לשבת ולשתות קפה עם מאפה צרפתי משובח, או עם מנה מעוצבת אחרת. לא צריך הרבה יותר.

לאחר ההופעה המהממת של אלטון גון, לקחנו רכבת למונמרטאר, לא משנה כמה פעמים היינו שם, מראה הכנסייה הלבנה והעיר הפרוסה למרגלות ההר, תמיד מהמם.

יום 5

לאחר שיטוט קצר ברובע הלטיני וארוחת בוקר מופלאה באחד מבתי הקפה, יצאנו לשדה התעופה בדרכינו בחזרה.