חופשה קצרה במערב אוסטריה ומזרח שוויץ

טיול למערב אוסטריה ולמזרח שוויץ

לאן נסע בקורונה, כך שנהיה כמה שפחות ליד אנשים? כך התחיל הטיול המופלא שלנו, הקצר אך האינטנסיבי למחוזות היופי המושלם של מערב אוסטריה ומזרח שוויץ.

ובאמת, טיילנו בנופים מהממים, במזג אויר מופלא, כמעט לבד. פה ושם פגשנו קצת אנשים, אבל ממש קצת. לנו בבתים מדהימים ולא במלונות, בישלנו בעצמנו ובעיקר נשמנו אויר פסגות.

המסלול:

נחתנו בממינגהם, שדה תעופה קטנטן בדרום גרמניה, לא רחוק מהגבול עם אוסטריה. הטיסה נחתה בלילה כך שנאלצנו לישון במלון בשדה ולקחת את הרכב רק למחרת בבוקר.

המלון בשדה מומלץ מאוד: Bergers Airporthotel Memmingen

מצורף קישור:

שימו לב שבשעות הבוקר דוכני השכרת הרכב עמוסים בכל הנוסעים שהגיעו בלילה. מומלץ להגיע בבוקר כמה שיותר מוקדם. המלון נמצא במרחק הליכה מהשדה.

ביום הראשון

ביום הראשון לטיול לקחנו כאמור את הרכב מוקדם ומשם נסענו דרך דורברירן לאיזור לך. הדרך המפותלת העוברת בין כפרים ציוריים מדהימה, מרגע לרגע נכנסנו לאוירה, נוסעים בתוך הירוק, בתוך גוונים רבים של ירוק ששזורים בו מידי פעם צבעים של תחילת הסתיו. יופי פסטורלי. כל סיבוב חשף בפנינו עוד ועוד מהיופי, בין אם כפרים יפייפיים או פסגות הרים שחלקן ערומים לגמרי וחלקם ירוקים, מיוערים.

Zürser See

בהגיענו ללך, מצאנו עיירה מאד מנומנמת כיאות לעיירה שמלאה בתיירים בקיץ ובמיוחד בחודשי החורף, ואשר נחה לה קצת בין הקיץ לחורף. שאלנו מישהו ברחוב איפה האנשים ונענינו כי אילו ישטפו את העיר כשיגיע השלג. התמכרנו לשקט.

מפאתי העיר לקחנו את הרכבל ל Zürser See, אגם יפייפה המוקף בפסגות די ערומות. המיים בגווני טורקיז, השקט נפלא. ניתן להקיף את האגם ברגל, אפשר ללכת רק עד למזח. שימו לב שעל המזח יש נדנדה ענקית וכיפית. מומלץ לא לותר.

את הלילה בילינו בעיירה warth  הממוקמת צפונית ללך. גם עיירה זו שקטה מאד בספטמבר ובכל זאת היו בה קצת יותר אנשים ברחובות. העיירה מקסימה והחדרים בבית הדירות יפייפיים, חדשים וצופים לנוף פלאי. בשעות היום ניתן להקשיב לקול צלצול פעמוני הפרות ובלילה, הכל שקט, החושך טוטאלי, ניתן לצפות בכל כך הרבה כוכבים. כיף.

המלון המומלץ ב - warth  הינו: Lechblick Appartement.

המלון ב warth

ביום השני

ביום השני לטיול יצאנו לנסיעה ארוכה דרך כפרי טירול לגשר התלוי הארוך ביותר באוסטריה ואולי גם הארוך ביותר באירופה. עצרנו פעמים רבות בדרך, לשוטט קצת ולצלם, נהרות, מפלים, עדרי פרות, כבשים, נופים. הכל בשפע רב.

בשלב מסוים הבנו שאם נעצור בכל פעם, לא נגיע לשום מקום. כך שנאלצנו להתמודד עם הרצון לעצור, להיבלע בתוך כל היופי ולחוות את המקומות לבין להגיע אל היעד.

הגשר התלוי

והיעד אכן מרשים מאד. הגשר התלוי הייליין 179 אכן חוויה שלא כדאי לפספס. אורכו של הגשר 406 מטר והוא מחבר בין שתי טירות עתיקות. גובהו של הגשר הוא מעל 100 מטרים והוא עובד בין שני פסגות מעל לכביש ולעמק.

האמיצים מסתכלים למטה, הפחדנים נאחזים המעקה ורק רוצים לסיים את ההליכה. בדרך חזרה, גם הפחדנים הופכים להיות אמיצים יותר ומצליחים להנות מהחוויה. המקום מתאים גם לילדים. הנוף הנשקף מהגשר כולל הרים, עמקים, עיירות, יערות וטירות.

לגשר מגיעים בטיפוס מאתגר על שביל מפותל או במעלית. מהגשר שממוקדם בטירול על הגבול עם גרמניה המשכנו אל עמק האוצ' אל מפלי שטויבן המרהיבים. לשיחמחתינו מחשיך עדיין מאוחר כך שהצלחנו ביום אחד להגיע אל שתי אטרקציות מקסימות המרוחקות אחת מהשניה. אנו ממליצים למי שיש זמן רב יותר לבלות כמה ימים בטירול וכמה ימים בעמק האוצ'.

מפלי שטויבן הם המפלים הגבוהים ביותר בטירול, ממוקמים בעמק האוצ' ליד אומהאוזן. אפשר להגיע למפלים מלמטה או מלמעלה. אנחנו בחרנו לנסוע עד לנקודה העליונה של המפלים Gasthof Stuibenfall, Niederthai 47 Umhausen ומשם לרדת באמצעות המדרגות עלד לתחתית המפלים ולחזור בחזרה.

השעה היתה כבר ערב, ושוב מצאנו את עצמנו לבד במקום הקסום הזה. לאורך המפלים יש נקודות תצפית מרהיבות, נראה שאין תמונה שיכולה לתאר את יופים שדל המפלים ואת גובהם כי מנקודות התצפית לא ניתן לתפוס בבת אחת את כל הגודל המרשים של המפלים. כשחזרנו אכלנו במרפסת המקסימה של הגסטהוף ארוחת ערב.

מומלץ, מקסים, פסטורלי. חזרנו ללון ב warth.

מפלי שטויבן

ביום השלישי

ביום השלישי החלטנו על פי המלצת בעלי המלון לצאת לטיול באיזור warth

עלינו ברכבל ממרכז הכפר אל רכס ההר ומשם המשכנו בטרק נפלא אל הכפר העתיק, הפסטורלי והמקסים בורסטאג על בתיו היפים, הכנסיה המרשימה שבמרכזו והשבילים היפים המובילים בין הבתים.    הדרך שאינה קשה, עולה ויורדת כאשר מסביב צוקים מרהיבים ושקט מופלא. מידי פעם נפגשים בספסל שמרמז כי המנוחה חשובה כמו ההליכה. עוצרים שותים משהו וממשיכים. ממולץ להביא אוכל ולעצור לפיקניק כיפי.

בורסטאג

מהכפר יש דרך העוברת בין שדות, עצים עתיקים, פלגי נחל וצמחיה צפופה וגבוהה אל הכביש המחבר בין לך לווארת'. כדאי לרדת אל הכביש ומשם לקחת אוטובוס שעובר פעם בשעה בחזרה לווארת'.

בסוף היום נסענו ללינת לילה אחד ב Haus Brügga  ליד LUNERSEE.

למחרת קמנו מוקדם מאד, והעפלנו בדרך מפותלת לכיוון לונרסי. ערפל סמיך כיסה את הדרך וגם כשהגענו לרכבל שבו עולים עד לאגם הנמצא בגובה רב, מוקף בהרים גבוהים, לא ניתן היה לראות דבר, אך הפתעה חיכתה לנו.

הרכבל העפיל אל הלונר סי וכמו שיצאנו מהרכבל השמש זרחה, השמיים היו כחולים והאגם כולו נצבע בצבעי טורקיז מרהיבים.

אנו ממליצים לטייל במסלול המקיף את האגם. המסלול אורך כ 3 שעות לפחות ובסיומו עליות תלולות, קחו את זה בחשבון. המסלול מסתיים בהליכה על הסכר המרשים. קינחנו את הטיול בארוחה במסעדה שעל האגם הפסטורלי.

לונרסי

בסוף היום נסענו לאזור chur בשוויץ ולנו במלון מקסים בשם Hotel Haus am Waldrand

המלון מרוחק מהעיר chur. המלון מקסים אך מציעה לשקול מגורים בעיר.

למחרת ביקרנו בקניון ויאמלה העמוק והמרהיב שנמצא ליד העיירה תוזיס. אל תחמיצו.

מהקניון המשכנו אל האטרקציה הכיפית  ב churwalden, רכבות הרים,אולי הארוכות באירופה. מעל ל 3 קמ של גלישה בנופים מקסימים, בין פרות, נחלים, יערות ומרבדי ירוק.

כמובן שלא הסתפקנו בפעם אחת ולמרות הקור (היה כבר לפנות ערב) גלשנו כמה פעמים במדרונות, צופים אל הנופים היפייפיים.

צור ואלדן (רכבת הרים)

קניון ויאמלה

משם המשכנו לסיור ברחובותיה של צ'ור המקסימה ולארוחת ערב במסעדה מקומית.

מדרחוב צור

ביום הרביעי

הקדשנו את כל היום לנסיעה מרשימה מאד ברכבת  מטוסיס לסנט מוריץ. הרכבת נוסעת על גבי גשרים ציוריים ומהונדסים היטב, נכנסת למנהרות שבהן היא עושה מספר סיבובים שגם הם הונדסו בדייקנות רבה.

הנסיעה עוברת בין כפרים, אגמים ונהרות, כיף. ביקור בסנט מוריץ הינו חוויה נחמדה, שווה לטייל לאורך האגם, לשבת באחת מהמסעדות ולאכול ולשתות משהו לפני שחוזרים בחזרה לתוזיס.

הרכבת

מתוזיס, חזרנו בחזרה אל שדה התעופה בממינגהם להתארגן לקראת החזרה הביתה ביום שלמחרת.