כרתים הקסומה - 11 יום

חיפשנו יעד קרוב וזול, שאפשר לנוח בו אך שיש בו יותר מבטן גב.

כרתים ללא כל ספק הוא היעד המושלם לכך.

נסענו ל 11 ימים והצטערנו שלא נסענו ליותר.

יום 1

טיסה לחאניה, נסיעה של כשעה לקיסאמוס, והתמקמות במלון. אנחנו בחרנו במלון Aphrodite Beach Hotel שממוקם על חוף פרטי מקסים. בחוף יש בר נחמד, כסאות שיזוף, מסעדה.

יום 2

יום בילוי בחוף המדהים באלוס, שמאפיין במי טורקיז צלולים. לחוף ניתן להגיע או ברכב, בנסיעה של כ - 7 ק"מ בדרך עפר שאורכת כמעט שעה, או בהפלגה מנמל קיסמוס.

אנחנו בחרנו לנסוע ברכב. יש לקחת בחשבון שמהרכב יש הליכה של כחצי שעה עד החוף. בואו עם נעליים ולא עם כפכפים. הירידה לחוף היא במדרגות. הקושי הגדול הוא כמובן בדרך חזרה. מומלץ לתכנן את הזמן כך שאת הדרך חזרה לא תעשו בשעות החמות ביותר. בחוף יש מזנון, כסאות ושמשיות להשכרה. אני ממליצה לקחת אוכל ומים. אנחנו לקחנו גם אוהל.

יום בילוי בחוף המדהים באלוס

אנו ממליצים לכם בדרך חזרה לעצור במסעדה הנהדרת Gramvousa restaurant

לינה בקיסאמוס.

יום 3

יום נסיעה בין נופים מהממים, כפרים קטנים, לאורך החוף אל אלפוניסי. גם אם הוויז יקח אתכם בדרך קצרה יותר, אל תוותרו על נסיעה לאורך החוף. הדרך מתפתלת, עולה ויורדת ביו מטעי זיתים, כפרים ואפילו מידי פעם איזה בית קפה או טברנה מיוחדת.

טברנות וברים לאורך החוף אל אלפוניסי

המקום המדהים שבתמונה, הוא בר מסעדה שצופה לנוף מדהים שמה שמיחד אותו בד"כ זה חמור שעומד בכניסה. צרפתי מפה למיקום. הבר מסומן בנקודת ציון אדומה.

מפה לבר מסעדה מומלץ

בשעות אחר הצהריים מגיעים לחוף אלפוניסי המדהים. החוף הוא שמורת טבע. בחול קצת אדמדם. האדמדמיות היא מאבנים קטנות ואדומות שבמים ובמיוחד עם שמש צובעות את החוף בצבע קסום. אנו ממליצים לחצות (במים הרדודים) את המפרץ אל האי ומשם לעבור לצידו האחר של האי. הנוף מיוחד, השקט מדהים. חזרו בחזרה לחוף המרכזי באור (צריך לחצות את המפרץ במים) אנו ממליצים להשאר בחוף עד לשעת השקיעה. המקום מרהיב.

חוף אלפוניסי

לינה באלפוניסי או בסביבה.

יום 4

יום שהוא כולו ים ים ים. קחו איתכם קצת אוכל. ממליצה להגיע לחוף מוקדם. לעיתים מגיעים לחוף אוטובוסים עם תיירים והחוף הופך לעמוס. מצאו פינה שאינה באיזור השמשיות, הקימו לעצמכם אוהל קטן, או בואו עם שמשיה שניתן לרכוש כמעט בכל מכולת. כך תהנו מהמקום המדהים ומהשקט.

יום 5

מדרום לאלפוניסי נמצא חוף שהמקומיים אומרים שהוא הכי שווה. חוף קדרודאסוס המדהים. החוף שקט מאד ופסטורלי. אנחנו הגענו ב - 08:00 בבוקר והיינו שם לבד.

כאן אין שמשיות, אין מזנון, ויש הרבה טבע. קחו אתכם אוכל, מים ואוהל או שמשיה. כדי להגיע לחוף צריך ללכת כ - 10 דקות, רצוי לבוא עם נעליים ולא עם כפכפים.

אחר הצהריים יצאנו מאלפוניסי ל- Chora safkin  שנמצאת בדרום כריתים. לצורך כך יש לעשות סיבוב לא קטן דרך צפון כריתים כי בחלק מאזורי הדרום לא עובר כביש בין הכפרים. הנסיעה ארכה כ - 3 שעות. מצורפת מפה.

מפה מאלפוניסי ל  Chora safkin  שנמצאת בדרום כריתים

בדרך עצרנו בכפרים קטנים לנשנש משהו בטברנות ואף ראינו שאריות של שלג מפסגות ההרים הגבוהים.

אנחנו בחרנו ללון בנמל של חורה ספקיון במלון מקסים  livicon.

יום 6

לאחר ארוחת בוקר ממש ממש מפנקת, יצאנו בהפלגה ללוטרו, כפר דייגים קטן שהפך עם השנים למקום מאד תיירותי ועם זה שווה ביותר.

הכפר אינו נגיש לרכבים והאוירה בו שקטה ונעימה. לאורך הטיילת פזורות מסעדות תיירים אך אנו ממליצים לצאת ממרכז הכפר לאורך החוף לכיוון מערב, ממש ביציאה עומדת על צוק קטן מסעדה נחמדה ומומלצת. הנוף נפלא. אנו ממליצים לטייל לכיוון חוף מרמרה. בדרך עוברים באזור חוף ליקוס.

אפשר לעצור שם, לשתות משהו במסעדה לבלות בחוף ולחזור.

אחר הצהריים לאחר חזרתינו לחורה ספקיון, יצאנו לכמה שעות ל  Ilingas Beach, חוף נחמד ושקט. ליד החוף מלון קטן וטברנה. ארוחת ערב אכלנו ב - Taverna Akrogiali  הטברנה מנוהלת ע"י זוג קשישים חביבים שיודעים איך להכין אוכל טוב.

בשנים האחרונות הבן שלהם מסייע להם ומשמש גם כמלצר. האוירה נינוחה וחביבה והנוף מהמם. מצורפת תמונה של הנוף.

יום 7

את היום בילינו בעיקר בנסיעה מאזור דרום כרתים לאלונדה. גם הפעם לא בחרנו בדרך הקצרה אלא נסענו דרך פלאקיס. הדרך עוברת בין כפרים.

עצרנו כמה פעמים בדרך לשתות קפה או לאכול משהו קטן בטברנות הכפריות. הירידה לכיוון פלאקיס יפה והעיר להפתעתינו היתה מאד שקטה ורגועה.

מפליאקיס אפשר להמשיך מזרחה לחוף  פרוולי (Preveli), המכונה חוף הדקלים. או להמשיך לעיירה אגיה גליני (Agia Galini), התוססת.

אנחנו בחרנו לצאת לכיוון אלונדה. אחר הצהריים הגענו לריזורט באלונדה שבו בילינו 3 ימים קסומים. Tui Blue Elounda Village Resort & Spa by AQUILA. הריזורט מפנק ומאד מומלץ.

אלונדה

יום 8-9

בילוי בריזורט. אפשר לומר שבקושי זזנו.

יום 10

לאחר שנפרדנו מהריזורט המפנק נסענו צפונה לפלאקה, משם לקחנו סירה אל ספינלונגה, אי המצורעים שרבים מכירים מהספר האי של סופיה.

הסיור האי המצורעים מרתק, הנוף הנשקף מהאי נפלא, והמחשבות על המצורעים שחיו שם מלוות את הסיור. באי שרידים מהתקופה הונציאנית והעותומנית, שווה לטפס עד למעלה למצודה. הנוף מרהיב.

אי המצורעים

האזור אמנם מאד תיירותי ובכל זאת אנחנו ממליצים לאכול באחת מהמסעדות בפלאקה הצופות אל ספינלונגה. המקום מלא אוירה והאוכל מעולה.

לאחר ארוחת הצהריים יצאנו לכיוון רתימנו.

לרתימנו הציורית הגענו לפנות ערב. המלון שבחרנו התגלה כמקום מיוחד במינו. Casa dei Delfini נמצא בבניין עתיק,  נמצא בלב העיר העתיקה, בעלי המקום שיפצו את הבניין והמלון כולו משדר אוירה מיוחדת. ארוחת הבוקר נהדרת והיה ממש קשה לעזוב.

את הערב בילינו בשיטוט בסמטאות, בפסטיבל אוכל שהתקיים בעיר (מציעה לבדוק תמיד לפני שמגיעים, בעיר מתקיימים פסטיבלים מידי פעם), בהופעה של להקה יוונית מקומית,  ריקודים בפארק במסגרת הפסטיבל ובטברנה מופלאה.

לינה ברתימנו.

ריתמנו

יום 11

לאחר ארוחת הבוקר הנהדרת יצאנו לכיוון חאניה. העיר העתיקה מקסימה, יש בה הרבה יותר תיירים מאשר ברתימנו, אילו שמעדיפים עיר רגועה יותר, כנראה יאהבו את רתימנו יותר. התמקמנו במלון שגם הוא בבניין ישן ששופץ, עם מרפסת לנמל. במשך כמה שעות ישבנו במרפסת וצפינו בנוף המדהים, במגדלאור ובהמולת האנשים שהציפו את האזור. בהמשך, שוטטנו להנאתינו בסמטאות, ביקרנו בבית הכנסת של חאניה ולמדנו על יהדות כרתים. אכלנו טוב. שוטטנו עד למגדלאור וחזרנו לחדר לארוז.

יום 12