חופשת קיץ נפלאה בפולופונז יוון

חופשת קיץ משפחתית בפולופונז

לסיום הקיץ, החלטנו לנסוע לשבוע חופש בפולופונז. יצאנו ב 31.8 מהארץ ובילינו חופשה במזג אויר חלומי בשבוע הראשון של ספטמבר. מעבר למזג האויר המושלם, טמפרטורת המים בים היתה נהדרת וממש מזמינה להשאר עוד ועוד במים הנעימים.

לאחר שנה חזרנו שוב לפולופונז, להשלמות, טיילנו במקומות מדהימים נוספים.

המסלול המוצע הינו שילוב של שתי הנסיעות, אם יש לכם מספיק ימים, אנו ממליצים לעשות את כולו, ואם לא, עשו חלק ממנו, בכל מקרה מובטחת לכם נסיעה מהממת.

יום 1 - נחיתה באתונה והדרך למלון בסמוך לכפר NEA KORINI

נחיתה באתונה ונסיעה דרך תעלת קורינתוס לאצבע המערבית ביותר בפולופונז. היעד שלנו הוא מלון קולונידס המקסים, שם נשהה יומיים.

הדרך אמנם ארוכה, לאחר כ- 3 שעות של נסיעה בכביש מהיר מגיעים לקלמאטה, ומשם כמעט עוד שעה אל היעד.

אפשר לשקול לעצור בעיר, להכנס לאחת מהטברנות המעולות ולנשנש משהו בניחוח יווני, וכמובן לא לשכוח לטעום מהזיתים המעולים המזוהים עם העיר ועם האזור.

לאחר חציית התעלה, נוסעים בכביש מהיר עד לקלמאטה. הדרך עוברת למרגלות איזורים הרריים וובאיזורים חקלאיים.

מומלץ לעצור בדרך בתעלת קורניתוס המרשימה:

תעלת קורניתוס

הדרך למלון עוברת בין כפרים יווניים מקסימים כאשר מידי פעם ניבט אלינו הים הטורקיזי.

המלון נמצא בסמוך לכפר NEA KORINI, שווה לעצור בכפר, לראות את החברה יושבים בבית הקפה אחר הצהריים, לקנות משהו בסופר המקומי ולהתחיל להכנס לקצב היווני.

אם היינו יודעים עד כמה המלון הקטן והבוטיקי הזה מקסים, יש סיכוי שמראש היינו מתכננים לא לזוז ממנו. המלון נמצא על חוף הים, כאשר מסביבו מטעי זיתים. השילוב של הירוק עם הכחול, השקט, השמש המלטפת, מי הים בטמפרטורה הכל כך מדוייקת, המוזיקה היוונית והאוכל הפשוט והטוב, עושים את שלהם, ואנו מתחילים להתלבט, האם לטייל בכל המקומות שתכננו, או פשוט לתת לעצמנו לא לזוז וליהנות מכל רגע במקום הקסום הזה.

הנוף מהחדר במלון

הנוף מהחדר במלון.

בריכת אינפיניטי במלון, צילום של הזריחה.

בדרך מאתונה ל NEA KORINI

בדרך מאתונה ל NEA KORINI.

את ארוחת הערב אכלנו באחת מהטברנות שעל חוף הים דרומית למלון. היה מושלם.

ניתן להגיע אל הטברנות ברכב או בהליכה של כק"מ ברגל.

יום 2 - עיירה METHONI

לאחר התלבטויות רבות בין רביצה ללא מעש לבין טיול באיזור, יצאנו בדרך שמתפתלת בין הכפרים אל העיירה METHONI.

בעיירה נמל דייגים קטן, לקחנו סיור עם אחת מהסירות המציעות שירותים לתיירים, אל שני איים הנמצאים מול היבשת.

ביקרנו במערה כחולה קטנה ובחופים נטושים, התמונות מדברות בעד עצמן.

נמל הדייגים ב METHONI

לאחר השייט, ביקרנו במבצר מתוני, שהוקם בתקופה הונציאנית. הכניסה למבצר הינה ללא תשלום. נראה שכדאי להגיע למבצר בשעות השקיעה, אך אנחנו לא חיכינו והמשכנו לכיוון פילוס לשקיעה במפרץ נברינו המרהיב בחוף ויאדוקילה.

החוף פשוט עוצר נשימה והוא נחשב אחד מעשרת החופים היפים ביותר ביוון.

כדי להצליח ולראות את יופיו של המפרץ, אנו ממליצים לטפס אל מבצר נברינו. הטיפוס קצת מפרך, אך שווה כל רגע. שימו לב, אם אתם מתכוונים לטפס, מומלץ לא לעשות את זה עם כפכפים.

כשיצאנו מהחוף רעבים, עצרנו בטברנה הראשונה שראינו, טברנה פשוטה מאד על החוף, ולהפתעתינו, האוכל היה משובח להפליא. הזמנו עוד ועוד.... שמחים ושבעים חזרנו למלון.

יום 3 - קרדמילי במחוז מאני

לאחר ארוחת בוקר יצאנו בדרכינו לכיוון קרדמילי שנמצאת במחוז מאני. בדרך עצרנו ב- POLYLIMNIO WATERFALLS.

המפלים יפייפיים, הדרך היתה די משובשת וכשסיימנו את הטיול, פגשנו משפחה שסיפרה לנו שפורצים בחניה לרכבים.

למזלנו, זה לא קרה, אך קחו את זה בחשבון ואם אתם בוחרים להגיע למפלים, כדאי לא להיות עם כל המזוודות שלכם באוטו.

המשכנו לעיירת החוף המקסימה קרדמילי שאליה הגענו לקראת הערב כי לא הצלחנו להמנע מכמה עצירות בדרך לקפה, ועצירה לנשנוש בטברנה באחד מהכפרים. כל מקוןם בדרך נראה יפה יותר מהקודם.

הדרך בחלקה עוברת ממש ליד הים ובחלקה מתפתלת בין ההקים כאשר מידי פעם ניבט הים הכחול בין מטעי הזיתים. הנוף מהמם.

את שני הלילות בילינו בבית על צוק, בין מטעים, צופה לים.

יום 4 - בילוי בקרדימילי

את היום הקדשנו למנוחה, לשיטוט בעיירה קרדימילי, לבילוי בים ולאוכל טוב בעיירה סטופה.

יום 5 - העיירה Limeni

יצאנו על הבוקר לכיוון העיירה Limeni. קשה שלא לעצור בדרך, הכפרים הציוריים ממש מזמינים עצירה. אנחנו מנסים שלא לעצור כל רגע, ובכל זאת בכל המקומות שעצרנו לשניה, רק לצלם, נשארנו כי היה יפה, כי שתינו קפה, כי מצאנו מפעל קטן לשמן זית מעולה, כי היתה בדרך טברנה מקסימה.

לקראת הצהריים הגענו למערת דירוס.

שימו לב שחייבים להזמין מקום מראש. אל מערת הנטיפים מגיעים בסיור מודרך באמצעות סירה. אורך הביקור הוא כארבעים דקות. המראות מרהיבים.

מהמערה חזרנו לכיוון לימני, מרחק של כ- 20 דקות נסיעה. לימני הוא כפר קטן ויפייפה ובו טברנות קטנות וחוף ים פסטורלי. מקום נהדר לרחצה ולבילוי באחת מהטברנות.

מכאן המשכנו בדרך ארוכה של כשעתיים אל אחד מהמקומות המיוחדים יותר בטיול שלנו, מונומבסיה שנמצאת בדרום מזרח הפולופונז.

הגענו לקראת הערב, הספקנו לראות את הסלע הענק שעליו ממוקמת העיירה מונמביסיה בשעת השקיעה.

ניתן להגיע לאיזור מונמבסה גם דרך ההרים. לחזור לכיוון קלמטה ולנסוע למונמבסה דרך ספרטי. הדרך מתפתלת במעלה ההר. נופי המפרץ וקלמטה מהממים, עם המזן הנוף הופך להיות הררי ומיועד. אפשר לעצור לפיקניק או לארוחה באחד מהכפרים שבדרך. הדרך מאד יפה, כדאי לנסוע לאט וחשוב לצאת בבוקר כדי לא לנסוע בכבישים המפותלים בלילה. במידה ואתם נוסעים דרך ההרים, יש צורך להוסיף יום נוסף לטיול.

להמחשה מצורפות תמונות מהדרך.

קצת על מונמבסיה

מונמבסיה הינה עיירה מאד תיירותית הממוקמת על סלע ענק היוצא מהים. אל הסלע מגיעים באמצעות גשר.

העיר העתיקה בנויה על המצוק ויש בה סמטאות ציוריות ובהן חנויות, טברנות, ברים ובתי קפה.

לעיירה לא ניתן להכנס עם רכב, ואם בחרתם לנסות להגיע ברכב, כדאי לחנות על הגשר היכן שתמצאו.

תיירים רבים הולכים את כל המרחק מהיבשה ברגל עקב חוסר במקומות חניה. לאחר התארגנות במלון יצאנו לסייר במונמבסה בלילה.

יום 6 - סיור העיר העתיקה

את הבוקר העברנו במלון שצופה אל הסלע הענק ולקראת שעות הצהריים יצאנו לסיור העיק העתיקה.

טיפסנו למבצר המרשים שמשקיף על העיר ועל הים, משם הלכנו לאורך המצוק עד למגדלור ברוח חזקה, וסיימנו את הביקור באחת מהטברנות שבעיירה.

לאחר שנפרדנו מהעיירה המקסימה יצאנו צפונה אל כפר מקסים הבנוי על החוף, קיפריסי Kyparissi.

הבתים בכפר הקטן והנחמד הזה צבועים בלבן והחלונות והדלתות בכחול, בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים כפר יווני. הכפר קטן בתוך כרבע שעה אפשר להגיע מקצה אחד שלו לקצה השני, יש בו כמה מסעדות נחמדות וחוף רחצה נהדר.

יום 7 - כניסיית סנט ג'ורג, חוף פוקיאנו ו- Poulithra.

את הבוקר התחלנו בטיול רגלי לאורך החוף אל כניסיית סנט ג'ורג. הדרך נעימה להליכה ואורכת בחצי שעה עד 45 דקות לכיוון. קחו אתכם מיים.

מהעיירה הנחמדה המשכנו לאחד מחופי הרחצה המופלאים של הפולופונז,  הדרך אל חוף פוקיאנו. מתפתלת לאורך הים והנופים מרהיבים. מרחוק ניתן להבחין בחול המאד לבן של החוף. בחוף פועלות כמה טברנות נחמדות עם אוכל מעולה. האוירה בדרך כלל שקטה ונעימה.

מהחוף נסענו דרך ההרים אל כפר נוסף המשתרע מההר אל החוף,  Poulithra. הכפר כל כך יפה ואותנטי, מצאנו בו כמה מסעדות נפלאות ואולי אפילו את המסעדה הטובה ביותר שאכלנו בה בפולופונז. האוירה מאד רגועה ושקטה. קשה למצוא דוברי אנגלית בכפר, אך המקום בהחלט שווה ביקור.

יום 8 - מצפינים

מ-  Poulithra המשכנו צפונה לכיוון נפפיליו, לאחר שעצרנו ב- Plaka לארוחת בוקר.

נפפיליו השוכנת במפרץ ארגוליס, היא בהחלט אחת משכיות החמדה של הפולופונז שניכרת בה השפעה ונציאנית כמו בערים נוספות בפולופונז.

בעיר ניתן למצוא אתרים הסטוריים לצד טברנות משובחות, סמטאות קסומות, מדרחוב הומה, הרבה חנויות והמון תיירים. אנו בחרנו להתארח באחד מהכפרים לאורך המפרץ ולהגיע אל נפפיליו לביקורים הכוללים בוקר של הסטוריה וערב של קניות וארוחה טובה.

בטיול הבוקר עלינו ל מצודת פלמידי  Palamidi  המרשימה, שם ניתן לצפות על העיר ועל המפרץ ולהתרשם מהיופי של העיר על רקע מי הטורקיז שמקיפים אותה.

ניתן לסייר גם במצודת אקרונאפפליו Akronafplio , במצודת בורדזי Bourtzi וכן לצאת מחוץ לעיר אל אפידברוס - Epidavros, שם נמצא אמפיתאטרון מאד מרשים ומוזאון קטן שמספר על ההסטוריה של המקום. מאפידברוס המשכנו לארוחה בחוף המזרחי בעיירה נופש קטנה ונחמדה Panagia.

לינה ב Kandia. התארחנו במלון מאד פשוט על החוף בשם zoom hotel. אנו מאד ממליצים על המלון, הבעלים והצוות מאד ידידותיים והאוירה שקטה מאד.

יום 9 - חוף של המלון

את היום בילינו על החוף המדהים של המלון. על החוף פזורות כמה טברנות מאד פשוטות ונחמדות.

יום 10 - הרים שבחבל ארקדיה

נפרדנו מהחופים ויצאנו לדרך אל ההרים שבחבל ארקדיה. מחר מתוכנן לנו רפטינג על נהר הלוסיוס. בדרך ביקרנו באתר ארכיאולוגי מרשים נוסף, Mykines, ובמוזאון מעניין.

אנו ממליצים להתייעץ עם חברת הרפטינג לגבי מקום לינה קרוב לתחילת המסלול. אנו ישנו במקום מרהיב אך רחוק מידי ועל כן לא מומלץ כמקום לינה לרפטינג. אם יש לכם זמן רב יותר ותרצו ליהנות מאויר ונוף ההרים, אנו בהחלט ממליצים להגיע לכפר סטמניסטה וללון במלון - Tsarbou Guesthouse

יום 11 - נהר הלוסיוס

בחצי יום הראשון בילינו ברפטינג של כ- 3 שעות על נהר הלוסיוס. בקיי בדרך כלל הרפטינג הינו בדרגה 2 או 3 ומתאים גם לילדים.

יש כמובן לבדוק את הנושא עם חברת הרפטינג. הרפטינג עובר בנוף פראי וקניוני, בינות להרבה צמחיה. החויה מסעירה.

הרפטינג בנוף פראי וקניוני

הרפטינג בנוף פראי.

בהמשך, למרות העייפות, בגלל אהבתינו הרבה למקומות רוחניים יצאנו לטיול בהרים אל מנזר Prodromou שתלוי על צלע ההר. המקום קסום.

פגשנו כמה חמורים בדרך וכמה נזירים במנזר. אם חשוב לכם להיכנס פנימה, הגיעו בלבוש צנוע.

מנזר Prodromou

לאחר ארוחת צהריים בטברנה בדרך נסענו לאתונה להתארגן לקראת הטיסה המוקדמת בבוקר.