סוף שבוע בשטוקהולם

טיול בסופ"ש בשטוקהולם

יצאנו לסופש קצר ומענג בשטוקהולם, בירת שוודיה . העיר בנויה על שרשרת איים כך שממקומות רבים נשקף נוף של ים. בחודש יולי, שטוקהולם נינוחה, נראה שכולם נסעו לאיזה חופש, הכבישים ריקים, מזג האויר נעים, העיר שזרועים בה גינות רבות, ירוקה ונינוחה. מקום מושלם להתרעננות והתרגעות.

יום 1 - טיול בעיר העתיקה של שטוקהולם

טיול בעיר העתיקה של שטוקהולם, בין סמטאות, גשרים, שווקים, חנויות ובוטיקים, וכיכרות בהם מפוזרים ספסלים ובתי קפה קטנים. תוך כדי שיטוט הגענו אל ארמון המלך ונהנינו לצפות בתהלוכת החלפת המשמרות המרשימה והחגיגית. הארמון ממוקם באזור המזרחי של העיר העתיקה ובהחלט שווה ביקור.

מהארמון המשכנו למוזיאון נובל. בסיור קיבלנו הסברים על תהליכי בחירת מועמדים ועל זוכים בפרס. היה מעניין.

מוזיאון נובל

ממוזאון נובל המשכנו אל מוזאון פוטוגרפיסקה המקסים. המוזאון קטן, בקומה העליונה יש מסעדה מקסימה הצופה לנוף דרך חלונות ענקיים, בהחלט שווה ביקור, בכניסה למוזאון יש בית קפה נחמד עם פיצות מיוחדות.

מוזאון פוטוגרפיסקה המקסים

יום 2 - מוזיאון Vasa

את הבוקר פתחנו במוזיאון Vasa, אליו הלכנו ברגל במזג אוויר נפלא, תוך כדי מספר עצירות לקפה משובח ולעוגות קרדמון (הל). בשטוקהולם משתמשים בהל במאפים רבים, וזה אכן מרענן ומאוד ייחודי למקום.

שטוקהולם
קפה משובח ועוגות קרדמון

מוזיאון ואזה הינו מוזיאון שעוסק בספינה אחת. ספינה מפוארת בטבעה מול החוף ביום השקתה.

לאחר שנים רבות, הוצאה הספינה מהמים ועברה תהליך שימור וייבוש והוצבה במוזיאון.

המוזיאון מספר את הסיפור של הספינה החל מהתכנון, דרך ההפלגה, האנשים שהיו עליה, הפריטים שהיו בה, בגדים, כלי עבודה, כלי נשק ועוד, טביעתה, הוצאתה מהמים, הטיפול שטופלה ועוד.

מוזיאון מאוד ייחודי ומרשים.

מוזיאון ואזה Vasa

בהמשך היום ביקרנו בבית הכנסת הגדול של שטוקהולם. את סיפור בית הכנסת שמענו מאיש הביטחון במקום שהתנדב לשתף אותנו בהיסטוריה של בית הכנסת ובאתגרי האוכלוסייה היהודית כיום בשטוקהולם. בכניסה לבית הכנסת יש אזור בו מונצחת קהילת שבדיה שנספתה במלחמת העולם השניה בשואה.

בקצה הרחוב של בית הכנסת עומדת אנדרטה בצורת כדור לזכרו של ראול ולנברג שהציל יהודים בשואה בסמוך לכך הכדור אנדרטת השואה שנראית כמו ארונות קבורה.

עומדת אנדרטה בצורת כדור לזכרו של ראול ולנברג שהציל יהודים בשואה
בבית הכנסת הגדול של שטוקהולם

יום 3 - שיט בארכיפלג

חווית טבע נהדרת מחוץ לעיר, שיט בארכיפלג! שטוקהולם בנויה על קבוצה של אלפי איים אשר שייט ביניהם חושף אותנו לטבע ולשכונות פסטורליות מסביב לעיר. ההפלגות יוצאות מהמזח שם פועלות חברות רבות. מומלץ להזמין מראש. הסיור אורך כשעתיים שלוש והוא מודרך.