חופשה קצרה ברומא ופירנצה

חופשה קצרה וחורפית ברומא ופירנצה

אנחנו חובבי נסיעות לאירופה בדצמבר. בערים רבות באירופה, תיירות דצמבר מתאפיינת בחגיגיות האופפת את מרכזי הערים המקושטים והמוארים, השווקים, החנויות, הדוכנים הפזורים, כשלכל זה מתווספת ארומה של קור מהול ביין חם ברחובות. אז ככה, עטופים במעיל המחמם שלנו, טסנו להתבשם מטרום כריסמס באיטליה.

המסלול המוצע, כולל את רומא, פירנצה ופיזה. מסלול הכולל אתרים וגם זמן ללא מעט בבתי קפה קטנים וקסומים, עצירה בדוכני רחוב, בגלידריות הנפלאות וכמובן שאם מדברים על איטליה, אי אפשר בלי מסעדות טובות והרבה פסטה.

המסלול מומלץ מאוד לכל הרכב – נסיעה רומנטית בזוג, נסיעה משפחתית, זמן איכות של הורה וילד וסתם עם חבר או חברה טובים.

כיכר מקושטת

יום ראשון- נחיתה- רומא- פירנצה

יצאנו בטיסת בוקר מוקדמת מהארץ ונחתנו ברומא בסביבות 09:00 בבוקר.

את הרכבת לפירנצה הזמנו מהארץ דרך האינטרנט לשעה 12:00 וטוב שכך כי התור להזמנת כרטיסים נראה ארוך ביותר...

בכלל, תחנת הרכבת ברומא הינה מקום עמוס שעבור כל שרות נאלצים אנשים לעמוד בתור ארוך. אם אתם נאלצים לעמוד באחד מהתורים, שימו לב כי עליכם לקחת מספר.

לא תיקחו, לא תקבלו שירות. מהשדה נסענו לתחנת הרכבת המרכזית ברומא באוטובוס. הנסיעה ארכה קצת פחות משעה. עלינו לרכבת הנוחה, החדישה והמהירה מאד, בדרכינו לפירנצה.

מתחנת הרכבת הממוקמת במרכז פירנצה הלכנו ברגל למלון שלנו שעליו אנחנו ממליצים בחום רב, מרחק של עשר דקות הליכה שכבר בהן נשבנו בקסמיה של העיר הנפלאה הזאת. בשבילי אין זו פעם ראשונה שם ובכל זאת, בכל פעם כשאני מגיעה לפירנצה ובמיוחד בתקופת הכריסמס, אופפת אותי התרגשות והתפעמות לנוכח כל היופי, ההדר, והגודל הזה, בעיר שבה האמנות נמצאת בכל פינה ומקום.

סנטה מריה דל פיורה- הדואמו של פירנצה

את אחר הצהריים בילינו, איך לא, בכיכר הדואמו של פירנצה, הממוקמת כ 5 דקות הליכה מהמלון שלנו. הכיכר היתה מקושטת לכבוד חג המולד בעץ ענק, קישוטי חג וכמובן באלפי נורות קטנטנות.

הדואמו של פירנצה בעל הכיפה הענקית  – סנטה מריה דל פיורה – הינו מבנה שנחשב בעבר לדואמו הגדול ביותר בעולם. לצידו מגדל פעמונים, שלאחר עמידה בתור גם אנחנו זכינו לטפס ב 414 המדרגות שלו ממש עד למעלה לנקודת התצפית (כדאי לעבוד קצת לפני הפסטה שאנחנו מתכננים לאכול בערב).

מול הכניסה הראשית לדואמו (נכנסים דרך הכניסה הצדדית פנימה), נמצא מבנה מעניין לא פחות, ומאד מומלץ לביקור, אגן הטבילה.

כשירדנו ממגדל הפעמונים כבר היה חשוך, הכיכר היתה גדושה באנשים, תחושת

החג מורגשת באויר אין ספק.

חלק גדול מהעוברים ושבים נושאים בידיהם שקיות

מעוצבות, סנטה קלאוס אחד מסתובב לו ומשתובב עם הילדים שבסביבה, להקות פזורות בכיכר והמוזיקה נשמעת מכל עבר, מוכרי ערמונים עומדים בכל פינה, נהייה קרררר.

זמן לאכול משהו טוב!

סנטה קלאוס - חופשה קצרה ברומא

יום שני- פירנצה - פיזה הכניסה לדואמו חופשית.

עליה לכיפה עולה 6 יורו, עליה למגדל הפעמונים עולה 6 יורו כניסה לאגן הטבילה עולה 3 יורו.

לפיזה נסענו ברכבת מפירנצה, מרחק של שעה. שימו לב שאת הכרטיס שאתם קונים עליכם לנקב לפני העליה לרכבת, כי אם לא, מצפה לכם מפגש מאד לא נעים עם כרטיסן וגם קנס.

את הכרטיסים למגדל פיזה רכשנו מראש באינטרנט, כדי להימנע מתור ארוך בקופות. הכניסה היא על פי השעה המצוינת על הכרטיס.

חופשה קצרה- מגדל פיזה- איטליה

קחו בחשבון מרחק הליכה של כ 30-40 דקות מתחנת הרכבת בפיזה ועד למגדל פיזה שנמצא בפיאצה דיי מיראקולי.

יש כמובן אפשרות לנסוע במונית או באוטובוס, אך הבחירה בהליכה במדרחוב הארוך מתחנת הרכבת כמעט עד למגדל תבטיח לכם שיטוט בין בניינים יפים ישנים ומטופחים, תריסים צבעוניים, נשים מציצות מהחלון, הצצה חטופה לפנים הבתים מידי פעם, חנויות בוטיק נפלאות שמלבד מרכולתן הרגילה מציעות מגוון של מוצרים מיוחדים ומעוצבים במיוחד לכריסמס, בתי קפה קטנים ורומנטיים, חנויות של פעם. אמנם פיזה, עיר תיירותית, אך המדרחוב נראה כאילו מסרב להיפרד מאיטליה של פעם.

העליה למגדל פיזה היא כמובן במדרגות. ניתן לראות על פי סימני השחיקה של המדרגות היכן אנשים דורכים וכיצד נטייתו של המגדל משפיעה על המקום הנדרך.

כשעולים קשה לפספס את תחושת הנטייה, הגוף ממש מרגיש את זה. חוויה חושית וכמובן, חוויה מרגשת לכל מי שמכיר את הסיפורים שעומדים מאחורי הניסויים בנפילה חופשית שערך גלילאו גלילי מראש מגדל פיזה. מקום היסטורי.

כיום נותנים רק לכמות מוגבלת של אנשים להיות בו זמנית על המגדל כדי לשמור עליו. במרפסת המגדל, פעמונים ענקיים וכמובן נוף נפלא. מומלץ מאד.

מגדל פיזה שבאיטליה
בית ההטבלה

לאחר הסיור במגדל שנבנה כמגדל פעמונים בסמוך לקתדרלה של פיזה כדאי להיכנס לקתדרלה היפה ולבקר בבית ההטבלה הסמוך. האיזור הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו. בתום הביקור, חזרו לתחנת הרכבת דרך המדרחוב, היכנסו לאחד מבתי הקפה, קנחו בקצת שוקולד באחת מחנויות הבוטיק. ניתן כמובן לאכול צהריים באחת הטריטוריות בפיזה.

בית ההטבלה 2

את אחר הצהריים אנחנו ממליצים לבלות באקדמיה לאומנות של פירנצה, שם תוכלו לפגוש את הפסל המפורסם והמקורי של מיכלאנג'לו, דויד. הפסל מוצג בגלריה מאז 1873 לאחר שהועבר אליה מפיאצה דלה סיניורה, שם עומד כיום רק העתק של הפסל.

פסל מיכאלנג'לו

מחיר כניסה הינו 6.5 אירו לאדם. הגלריה סגורה בימי שני

יום שלישי- פירנצה- אופיצי

אוסף האומנות החשוב ביותר באיטליה ואחד האוספים העשירים בעולם נמצא בגלריית אופיצי שממוקמת בארמון אופיצי המלכותי. הגלריה מכילה את אוסף האומנות של משפחת מדיצי שתרמה את האוסף לעיר.

סיירנו בגלריה במשך 3 שעות והעין לא שבעה מלהכיל את כל העושר הרב. אנו ממליצים להגיע בבוקר לפני המוני המבקרים הגודשים את הגלריה מידי יום. מחיר כניסה הינו 5.6 אירו. הגלריה סגורה בימי שני.

לאחר בוקר מרשים באופיצי יצאנו לכיוון נהר הארנו העובר בפירנצה, במזג האויר הקריר פנינו אל הגשר העתיק- Ponte vecchio. על הגשר בנויים מבנים רבים ובהם חנויות שבעבר שימשו את הקצבים בעיר.

כיום ניתן בעיקר למצוא שם חנויות תכשיטים ומזכרות.

Ponte Vecchio

מהגשר המשכנו לטייל לאורך הנהר ומשם לבית הכנסת בפירנצה. בבית הכנסת מוזאון ובו סיפורה של הקהילה היהודית בפירנצה. אל תתביישו, כנסו למשרד ובקשו קצת הסברים. אנחנו קיבלנו סיור מודרך מאחת העובדות שסיפרה לנו את סיפורה של הקהילה היהודית וקורותיה במלחמת העולם השנייה וכן את סיפור הקמתו של בית הכנסת המפואר והמרשים. אל תפספסו.

חג המולד באיטליה פירנצה
בית הכנסת בפירנצה

את המשך היום בילינו בשוטטות בין הכיכרות של פירנצה, הרחובות האלגנטיים העמוסים בקישוטי חג מולד ובאווירת קניות לכבוד החג.

בסוף היום לאחר ארוחת ערב מפנקת עלינו על רכבת לרומא. בלילה הגענו למלון ברומא, שגם עליו אנחנו מאד ממליצים. המלון ממוקם בסמוך לפיאצה נבונה שבה ממוקם שוק חג המולד. את הערב סיימנו בשוטטות בפיאצה נבונה היפיפייה שבמרכזה מזרקת ארבע הנהרות. על הכיכר משקיפה כנסיית סנט אגנס, בשעת לילה מאוחרת זו נערכו בכנסייה חזרות למיסת חג המולד ואנחנו נהנינו מאוירת ההכנות ומהעוגב הנפלא ומקולות המקהלה.

יום רביעי - רומא

את היום הראשון שלנו ברומא הקדשנו לטיול באזור העתיק של רומא. לאחר ארוחת בוקר, יצאנו מהמלון כששמש חורפית חמימה מציפה אותנו ומפשירה את קור הערב הקודם, פנינו מועדות לכיוון הקולוסאום והפורום רומנו. אחד מהיתרונות של המלון המרכזי שלנו בפיאצה נבונה הוא המרחק הרגלי לכל מקום מבלי להזדקק לתחבורה הציבורית ברומא שלדעתי אינה נוחה.

הקולוסיאום ברומא

אנו ממליצים לרכוש את הכרטיס המשולב בפורום רומנו ולא בקולוסיאום, כדי להימנע מתורים ארוכים.

הפורום רומנו הוא אתר עתיקות שלא כדאי לוותר עליו, סיירו במקום הקסום הזה, דמיינו ופנטזו את רומא העתיקה של פעם. אנחנו התרגשנו.

מהפורום רומנו חצינו את הכביש לקולוסיאום ושם הצטרפנו לסיור מרתק במרתפי הקולוסיאום עם מדריכה שסיפוריה על המקום ממש החיו אותו ואת התקופה שבה פעל, יכולנו ממש לדמיין איך נראו הקרבות, מי ישב איפה, כיצד נראו האנשים. המדריכה הינה חלק מצוות הקולוסיאום והסיור מומלץ ביותר.

טיול קצר לקולוסיאום שברומא

לאחר ארוחת צהריים באחת מהמסעדות באזור שבין הקולוסיאום לפיאצה ונציה, ולאחר ביקור בפיאצה ונציה, שמנו פעמנו לסאן פיאטרו אין וינקולי לראות את פסל משה של מיכלאנג'לו. פסל שנראה כאילו הוא נושם, ממש מושלם. לכנסיה הגענו בהליכה בין סמטאות צרות וציוריות.

הפסל של מיכלאנג'לו

משם, המשכנו לכנסיית סנטה מריה מז'ורה, שאותה זכרתי מאחד מביקורי הקודמים ברומא. בכנסיה הענקית והיפייפיה היתה תכונה רבה לקראת חג המולד. כמרים רבים ולא מעט מבקרים הסתובבו בה ואנו אפילו הצלחנו לתפוס שיחה מעניינת עם אחד הכמרים על מהות הוידוי וההקשבה במקצוע הכמורה. היה מעניין. הכנסייה יפייפיה ובשעות הערב, מוארת וחגיגית מאד.

כשיצאנו לרחוב היה כבר ממש קר, המשכנו לכיוון פיאצה דל רפובליקה היפייפיה והמהודרת ולסיום היום הנפלא עשינו קצת שופינג בויה נציונלה המקושטת לכבוד חג המולד, ביחד עם המוני איטלקים שגדשו את החנויות ובתי הכולבו שבסביבה.

ויה נציונלה
הוותיקן שבאיטליה

יום חמישי - הוותיקן

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו בהליכה רגלית לכיוון הוותיקן. בדרך עברנו על גשר פונט סנט אנגלו שעל נהר הטיבר. הגשר יפיפה ומעוטר כמו כל פינה ברומא בפסלים מרהיבים. בקצה הגשר נמצאת מצודת סנט אנגלו שבה ערכנו ביקור קצרצר.

משם המשכנו דרך וויה דלה קונסילזונה אל קריית הוותיקן כאשר מולנו מתנוססת כיפת הוותיקן המרשימה של בזיליקת סנט פיאטרו.

את ביקורינו בוותיקן התחלנו במוזאון הוותיקן ובקפלה הסיסטינית. לצורך כך יש להקיף את הוותיקן לאורך החומה עד לקופות המוזאון. לאורך החומה עומדים מדריכים רבים המנסים למכור סיורים במוזאון.

לפני שאתם בוחרים מדריך, אני מציעה שתבדקו האם באמת יש לו את הידע הנדרש. אנו ביקרנו במוזאון כ 3 שעות כאשר גולת הכותרת היא כמובן הקפלה הסיסטינית. כדאי להגיע שבעים, עם הרבה סבלנות, המקום מדהים, מרתק ומרגש.

בהמשך נכנסנו לבזיליקת סנט פיאטרו שם ההכנות למיסת חג המולד היו בעיצומן. ברקע נשמעו זמירות המקהלה המתאמנת למיסה וכל המקום לבש חג.

הזמירות ליוו אותנו גם בדרכינו אל הכיפה, למעלה השירה נשמעה עם הד רב שהגיע מכל הכיוונים והאווירה הייתה פשוט מהפנטת.

מהכיפה ניתן להשקיף על כל רומא, מראה נפלא בכל שעות היום והערב. מומלץ!

רומה בשעות הערב

את הערב בילינו בשכונת טרסטברנה המתחדשת. בשכונה שפע מסעדות וחנויות וגם בקור של דצמבר סועדים אנשים בחוץ תחת פטריות חימום.

פינקנו את עצמנו ביין טוב ובמסעדה נהדרת, לסיומו של היום המרתק והמעייף. חזרנו ברגל למלון דרך קמפו דה פיורי, פיאצה ענקית חגיגית ומקושתת לחג המולד.

גני טיבולי
מזרקות בגני טיבולי

יום שישי- נסיעה לגני טיבולי- וילה ד'אסטה

לגני טיבולי נסענו ברכבת מתחנת טיבורטינה ברומא. מתחנת הרכבת המרכזית של טיבולי טיילנו ברגל, מרחק של כחצי שעה אל הגנים, בעוברינו במרכז העיירה הנחמדה והמקושטת לחג. בדרך הצטיידנו במזון ובשתייה באחת המעדניות הפזורות ברחוב הראשי כדי לערוך לעצמנו פיקניק בגן. המעדניות המקומיות הן חוויה בפני עצמה.

האווירה אינה תיירותית למרות שגני טיבולי הינם אטרקציה תיירותית. הלקוחות כולם איטלקים מהשכונה, המגוון נפלא, המחירים סבירים. איטליה במיטבה.

כרטיס כניסה עולה 8 אירו. בגנים המקסימים מזרקות מכל הסוגים והמינים, מפלי מיים, פסלים רבים וביניהם טרסת 100 המזרקות שאסור לפספס. שווה לתפוס פינה נעימה בגן ולערוך פיקניק.

חזרנו באוטובוס שלקחנו מתחנת האוטובוס הסמוכה לגנים. משך הנסיעה כשעה. האוטובוס המאסף נוסע בין עיירות איטלקיות קטנות ובין שדות וכרמים.

חוויה של חצי יום שלא כדאי לפספס!

את חצי היום הנוסף בילינו במרכז העיר. התחלנו במדרגות הספרדיות.

המקום כמו תמיד שוקק בהמוני אנשים בכל הגילאים.

התישבנו על המדרגות עם גלידה נהדרת שקנינו בגלידריה באחד מהרחובות הקטנים באזור ומעל לשעה צפינו במתרחש. איתנו כמובן ישבו עוד הרבה צופים. המקום כיפי ביותר. משם המשכנו למזרקת טרוי המדהימה והמוארת.

את היום המקסים סיימנו לאחר שיטוט בסמטאות שבאזור הפנתאון במסעדה נפלאה שמצאנו באזור.

המדרגות הספרדיות
פנתאון איטליה

יום שביעי- כיף עירוני

את היום התחלנו בביקור בפנתאון, משם דרך סמטאות צרות ומקסימות הגענו לויה דל קורסו, רחוב עמוס בחנויות ובבתי כלבו. עם זרם ההמונים גם אנחנו ערכנו קצת קניות בניחוח איטלקי, איך לא?

עמוסי שקיות שוטטנו עד לפיאצה דל פופולו, הכיכר ענקית ומעניקה תחושת סימטריות בעיקר בגלל שתי הכנסיות התאומות הניצבות בכניסה לכיכר. דרך ויה סיסטינה שוטטנו לכיוון פיאצה ברבריני המרשימה ומשם דרך סמטאות יפייפיות עמוסות בפסלים ובקישוטים לכבוד החג, חזרנו למלון לארוז.