4 ימי חופשה במדריד המתוכננת לכריסמס

כפי שאתם כבר יודעים, אני חובבת מושבעת של חגים בכלל ושל התכונה שמאפיינת את התקופה שלפני החג.

השנה בחרנו לנו כיעד את מדריד שלפני חג המולד.

ארבעת הימים שבילינו במדריד היו עמוסים באמנות, מוסיקה, ריקודים, הופעות רחוב, אוכל, יין נפלא, קניות, שווקים, סמטאות, והרבה חיי לילה.

ברצוני להמליץ על המלון שבחרנו "catalonia puerta del sol" ברחוב Atocha 23. המלון ממוקם נהדר, דקות ספורות מכל מקום כמעט. חדרי המלון נקיים ומוארים (רצוי לקחת את החדרים שפונים לרחוב ולא לפטיו) ארוחת הבוקר מוגשת בחדר אוכל אינטימי וכוללת מזנון עשיר וטעים. השירות במלון מאד מאד אישי.

בכתבה אספר מה עשינו בכל יום בעיר המיוחדת הזאת.

היום שלפני היום הראשון

יצאנו בטיסת אל על ב 20.12 אחה"צ, בחצות הגענו למלון, עשינו צ'ק אין ולאחר שהנחנו את המזוודות בחדר יצאנו אל הלילה הקר, מופתעים לגלות שאנחנו ממש לא לבד ברחוב.

במרחק של כ 3 דקות מהמלון, נגלה לפנינו איזור מסעדות ופאבים עמוס באנשים בכל הגילאים האפשריים, מיד הרגשנו שאנחנו בעיצומה של חגיגה.

זה המקום לספר שהחגיגה המשיכה לאורך כל שהותינו בעיר שאינה יודעת שינה מה היא, עיר שסוחפת אותך עוד ועוד אל תוך הלילה, עיר שכולה חגיגה.

פלאזה מיור- שוק חג המולד במדריד

היום הראשון

לאחר ארוחת בוקר דשנה, שאחר כך הצטערנו שאכלנו (הפיתויים בחוץ רבים ומגוונים, והעיניים רוצות לאכול הכל), יצאנו לפלאזה מיור שמארחת כמו בכל שנה את שוק חג המולד.

הכיכר הענקית המוקפת מכל צדדיה בבניינים יפים ובמרפסות המאפיינות את רוב הבניינים במדריד, הופכת בכל שנה לשוק ענק הכולל דוכנים מכל הסוגים והמינים.

את תשומת ליבנו משך בעיקר אמן רחוב בדמות חיה מוזרה שהצחיק והפתיע את עוברי האורח. המשכנו הלאה והבטחנו לעצמנו לחזור לכיכר המקסימה בשעות הערב.

שוק סאן מיגל - מדריד

במרחק דקות ספורות מפלאזה מיור נמצא שוק סאן מיגל שהינו האנגר אוכל ענק (מקורה).

הדוכנים בשוק עמוסים בכל טוב, זה היה הרגע שבו הצטערנו מאד שאכלנו ארוחת בוקר. הכל נראה טוב, טרי ובמחיר זול.

עשינו סיבוב בשוק ושוב הבטחנו לעצמנו שנחזור כשנהייה קצת יותר רעבים.

מיד ביציאה מהשוק תמצאו את עצמכם בפלאהה הרדורס, שמהמרפסות שלה משקיפות דמויות מפוסלות שמוסיפות תפאורה מעניינת לאוירה התוססת של הכיכר.

משם המשכנו אל הארמון, פלאסיו ריאל (שעות פתיחה 10:00 – 20:00), שנראה כי כל הדרכים מובילות אליו.

בדרכינו עברנו בבית האופרה המרשים של העיר.

קתדרלה הצמודה לארמון פלאסיו ריאל

בחזיתו של הארמון רחב הידיים פרושים גנים יפייפיים, שבינם לארמון משתרעת רחבה ענקית שבה, איך לא, מופיעים אמני רחוב ומייצגים מיוחדים ויצירתיים שלא ראינו עד כה בשום מקום.

הארמון בנוי על גבעה הצופה מצידה האחד אל נוף טבעי ומצידה השני אל העיר.

הארמון מקרין עוצמה הרמונית עקב גודלו והסימטריה המדוייקת שמאפיינת אותו.

ערכנו סיור עצמאי של שעתיים בארמון שרק חלק מחדריו פתוחים לקהל המבקרים.

אנו ממליצים לבקר גם בקתדרלה שצמודה לארמון, דה נואסטרה סניורה דה לה אלמונדה היפיפייה שלה כיפה מרשימה ביותר.

שימו לב לצינורות העוגב המרשימים.

באופן כללי, גם לאילו שאינם מתלהבים, אנו ממליצים לבקר במספר כנסיות בימים שלפני חג המולד.

במדריד למשל בכל הכנסיות ניתן למצוא דגם מוקטן ולעיתים מואר, המתאר את הולדת ישו ואת חיי הכפר של אותה תקופה.

כמו כן ניתן לעיתים לשמוע חלקים מהחזרות למיסת חג המולד, להיכנס לכנסייה מהרחוב ההומה אל השירה המדויקת או אל האוירה החגיגית של פנים הכנסייה, ללא ספק חוויה נהדרת.

מהארמון המשכנו דרך גני סבטיני לפלאסה דה אספניה שגם בהם להפתעתנו גילינו שוק ארעי לכבוד חג המולד.

שימו לב לבניין ספרד הנהדר שמשקיף על הכיכר.

נקודה למחשבה: הכיכר עצמה אינה מרשימה ונראית די אפרורית, אך כמו בכל מקום במדריד שלפני חג המולד, שוקקת, רועשת, שמחה וחגיגית.

זה אולי חלק מהיופי והקסם של העיר המיוחדת הזו שהקסם שבה הוא תוצאה של אנשים ולא בהכרח של בניינים ועיצוב.

המקדש המצרי דבוב - מדריד

קרוב מאד לכיכר אספניה, בלב פארק דה לה מונטניה, ממוקם המקדש המצרי דבוד.

המקדש ניתן למדריד במתנה מממשלת מצריים, המקדש שממוקם על גבעה, צופה לנוף מצד אחד ומצידו השני נשקף בבריכת מיים פסטורלית, נראה כמעט לא שייך לכאן ובכל זאת לא היינו מוותרים עליו.

שימו לב שניתן לצפות על איזור הארמון מקצה הפארק.

הנוף מהמם!

חזרנו לשוק סאן מיגל

הבטחנו לעצמנו אוכל, חזרנו לשוק סאן מיגל ובילינו בו כשעתיים.

טועמים קצת וממשיכים לדוכן הבא, כל זה תוך כדי לגימת יין אדום משובח.

מועדון פלמנקו במדריד
בר טפאסים במדריד

לאחר התרעננות, יצאנו לבלות במועדון הפלמנקו (Las carboneras (tablo flamenco

מומלץ ביותר!!!

יצאנו מההופעה, השעה כמעט חצות. ברחובות שוב, כמו ביום האתמול המולה.

הרגשנו כי האנרגיה הספרדית הסוחפת לא מאפשרת לנו לחזור למלון.

מהר מאד מצאנו את עצמנו בבר טפאסים צפוף, המוזיקה רועשת, אנשים גודשים את הבר, הטאפסים נערמים על השולחנות, היין נשפך לכל הכיוונים והסנגרייה גם כן.

אנחנו שם בתוך כל זה, זורמים עם זה ואחר כך זורמים עייפים ומותשים לקראת 03:00 בבוקר למיטה.

יום עמוס.

היום השני

בארוחת הבוקר, עדיין עייפים מהלילה, הבטחנו לעצמנו שהיום לא נגרר לשום מקום ושנצמד לתכנית המקורית, ואכן, כך התחלנו את היום.

את הבוקר בילינו במוזאון הפרדו שבו מוצגות יצירות אומנות מהמאות ה 19 וה 20.

במודיעין של המוזאון חילקו מפה שעליה סומנו החדרים שהוגדרו ע"י המדריכה כחשובים. בפועל, ראינו הרבה יותר.

מדובר במוזאון מרתק האוצר בחובו יצירות נפלאות של מיטב האומנים הספרדים ואומנים מאירופה בכלל.

פלאזה דה טורוס - זירת מלחמות שוורים במדריד
פלאזה דל סול - הכיכר המקושטת במדריד

מומלץ מאד!

מהמוזאון תפסנו מונית לפלאזה דה טורוס, לביקור בזירת מלחמות השוורים, לאס ונטאס.

בקופה סיפרו לנו שמדובר באחת הזירות, או אולי הזירה הגדולה והמרשימה ביותר בעולם.

הזירה פעילה בחודשי הקיץ בהם מתקיימים מלחמות שוורים אנחנו נאלצנו להסתפק בסיור מודרך ובהפעלת הדמיון.

הזירה ענקית, יש בה כ 25000 מקומות ישיבה, צבעה חום בהיר וסגנון הבניה שלה הוא ספרדי-מוסלמי.

בצמוד לזירה מוזאון, אנחנו לא ביקרנו בו כי הגענו לאחר שעות הביקור.

מומלץ לוודא מראש את שעות הפתיחה.

לאחר ארוחת צהריים מאוחרת בבר טאפס מקומי, שמנו פעמינו לאיזור פלאזה דל סול, לב ליבה של העיר.

הכיכר המקושטת והמוארת לכבוד חג המולד נראתה חגיגית מאד, מילים לא יוכלו לתאר את ההמולה שרחשה בכיכר הענקית המנקזת אליה מספר רחובות שבהם מרכזי קניות מעוצבים וחנויות רבות.

המוני אדם גדשו את הכיכר כנראה כחלק ממסע השופינג שלפני חג המולד, משפחות רבות הסתובבו עם ילדיהם בין אומני הרחוב הרבים שהופיעו בכיכר.

בית קפה במדריד

קינחנו את הבילוי היומי בקצת שופינג וחזרנו למלון לא לפני שעמדנו בתור ארוך עם עוד עשרות אנשים בבית הקפה

CHOCOLATERÍA SAN GINES בכתובת Pasadizo San Ginés, 5 והתענגנו על משקה שוקולד סמיך וצורוס טריים טריים, חמים והכי טובים שאכלנו אי פעם.

המקום פתוח 24 שעות ביממה.

כל הזמן יש תור בחוץ והקופה הרושמת, מתקתקת ללא הפסקה.

וואווו!

בערב בילינו בהופעה. במרחק 3 דקות מהמלון בפלאזה דל אנג'ל נמצא מועדון להופעות ג'אז, קפה סנטרל.

חשוב להזמין מקום.

שימו לב שניתן להזמין מקום רק ביום ההופעה בין השעות 18:00 – 20:00.

(טלפון : 913694143)

מדובר באולם קטן שמשמש במהלך היום בית קפה ובר טאפאסים ואילו בלילה משתנה והופך למועדון ג'אז צפוף ומדליק.

צפינו בהופעה מחשמלת שבה 7 נגנים וזמרים הפליאו לנגן ולזמר על במה קטנטנה באולם קטן עם אוירה שמחה וחמה.

מועדון ג'אז במדריד

תוך כדי ההופעה ניתן להזמין אוכל ושתייה.

מיותר לספר שוב שכמות הסנגריה שנשפכה באולם במהלך ההופעה הייתה רבה.

כמו בכל מקום אחר במדריד.

ושוב לאחר ההופעה, בדיוק כמו ביום האתמול, מצאנו את עצמנו בשוטטות לילית בין כיכרות הומות אנשים, ברצוני לציין במיוחד את איזור פלאסה דה סנטה אנה היפייפה.

בכיכר תוכלו למצוא ברים, דיסקוטקים ומסעדות. במרכז הכיכר תוכלו לעלות במעלית אל גג מדהים ובו בר יוקרתי תחת כיפת השמיים.

אנחנו קפאנו מקור ומיד ירדנו, אך נראה שלהמוני המקומיים לא היתה שום בעיה להתרווח על הכורסאות מתחת לפטריות חימום, בחצאיות מיני ובעקבים גבוהים ולהינות ממשקה מהבר הנהדר.

מהכיכר יוצאים מספר רחובות קטנים וחמודים ובהם עוד ברים, מסעדות ומועדונים.

אל תחמיצו!

היום השלישי

במקור תכננו לנסוע ביום הרביעי לביקור בטולדו שעליה שמענו הרבה ביקורות טובות, אך אף אחד מאתנו לא רצה לוותר על יום נוסף, במדריד השוקקת.

אין ספק התאהבנו.

את הבוקר התחלנו במרכז המלכה סופיה לאומנות המתמקד באומנות בת זמננו וכולל יצירות של פיקאסו, דאלי ומירו.

תענוג מומלץ ביותר.

לא רחוק מהמוזאון באזור רחוב calle de moratin מצאנו מסעדה טבעונית נפלאה שבה אכלנו צהריים ומשם המשכנו לעבר פארק דל בואן רטירו הנפלא, בדרך הצטיידנו בבקבוק יין ספרדי צטובת הרומנטיקה.

שוטטות בפארק הפגישה אותנו עם מדשאות מטופחות, פסלים, מבנים יפיפיים, אגם ומזרקות. הפארק הינו מקום נינוח ורגוע בשונה מרחובות מדריד ההומים, תפסנו לנו פינה מקסימה לכוסית יין של אחר הצהריים ורק הקור שם גרם לנו לחזור לכיוון העיר השוקקת.

שופינג במדריד

את המשך היום בילינו בשופינג עם המוני אנשים באיזור GRAND VIA והסמטאות שמקשרות בינו לבין פוארטה דל סול.

את הערב בילינו במסעדת גורמה נהדרת, Metro Bistro – Plaza Mayor הממוקדמת ממש ממול לאחת הכניסות לכיכר.

לאחר מכן במועדון קפיטל, שהוא בפני עצמו מקום סוחף, קומפלקס מיוחד מאד הכולל 7 קומות של מוסיקה, שבו כל אחד יכול למצוא את סוג הבילוי שמתאים לו.

המועדון, איך לא? נמצא כמרחק הליכה של כ 10 דקות מהמלון שלנו ב Atocha 125 .

מועדון 7 קומות במדריד

היום הרביעי

את היום פתחנו בסופר מרקט הענק של קורט דה אינגלס, כלבו ענקי המתפרס על כמה בניינים ולעיתים נראה שעל פני כמה רחובות.

הופעות רחוב במדריד

בדרכינו פגשנו המוני אדם שגדשו את הרחובות חבושים בכובעי סנטה קלאוס.

ושוב חגיגה, הופעות רחוב בכל פינה כולל המון הופעות רחוב המיועדות לילדים, אוירת חג בכל מקום.

לאחר שהצטיידנו בכל טוב, יצאנו לבלות את היום האחרון במדריד באיזור מלסניה וצואקה.

מגרנד ויה הלכנו ברגל (הליכה נינוחה של כחצי שעה) לכיוון מרקדו דה פואנקראל, מתחם חנויות בסגנון צעיר ויחודי, בשונה מאיזור הקניות של גרנד ויה, איזור מלסיה וצואקה אינו מעונב ואף נראה זרוק במידה מסויימת.

במתחם ניתן למצוא החל מכובעים וצעיפים משוגעים, דרך מגוון של בגדי רטרו ועד לבגדי עור, חולצות טריקו והרבה ניטים.

גם כאן הרחובות היו עמוסים באנשים ובאומני רחוב ובחנויות התרגשות של קניית המתנות.

שוטטות באזור מאד מומלצת, אזורים רבים מכוסים בגרפיטי מדהימים, אומנות רחוב במיטבה, בתי הקפה שוקקים אנשים. התיישבנו באחד מבתי הקפה באופן אקראי (הקפה והצורוס היו נפלאים) רק כדי להתבונן בתכונת האנשים, לא היה לנו משעמם לרגע.

שירה משותפת בכיכר

לקראת שעות אחה"צ חזרנו לאזור פוארטה דל סול, ערב חג המולד עוד מעט ובכל זאת העיר עמוסה וחוגגת.

בכיכר הענקית התקבצו להם כמה קבוצות של אנשים, חלקם צעירים וחלקם ממש מבוגרים, לשירה משותפת.

לא ראינו דבר כזה בשום מקום.

האווירה הייתה פשוט ממגנטת.

חזרנו למלון לארוז. זהו חוזרים.

כמה מילים לסיום

הטיפ החשוב ביותר שיש לי הוא: תרשו לעצמכם ללכת לאיבוד בעיר המיוחדת מדריד.

אל תצמדו לתכנית מאד מוגדרת (סמנו לעצמכם כמה דברים שחשוב לכם לראות ואל תגזימו).

העיר חיה ונושמת. הציצו בכל פינה, דחפו את ראשכם לכל מקום שיש בו תור, סביר להניח שמוכרים שם משהו טעים.

תרשו לעצמכם להתאהב. את הדיאטה תשאירו לבית.

תרשו לעצמכם לטעום, לאכול ולשתות מהיין הספרדי הנפלא. את השינה, תשאירו גם כן לבית. כאן לא ישנים.

בלו בלילות, בלו בימים. תנו לעיר לרגש אתכם, לסחוף אתכם. תעשו כיף.